tisdag 30 augusti 2011

Turneringsuppföljning

Prisjägaren (€5.50)

Fick en bra start då jag tidigt floppade en triss med A J och byggde upp stacken något. Fick dock ännu mer marker när jag med 10 10 floppade ett set. Drömstart då jag vann båda dessa händer innan showdown men fick ändå bra betalt. Första utslagningen fick jag till efter ca en kvart då min K 9 träffade och slog A J och det var klart att jag skulle få lite återbäring iallafall.
Efter detta så började jag plocka lite lätta marker genom att utmana med min stora stack och skrämma bort motståndare ur potten.
Strax innan första pausen kom ett litet bakslag då en relativt liten stack ställde och jag synade med 2 2. En hand som visade sig vara helt utdominerad av han K K.
Hämtade mig dock rätt snabbt då jag fortfarande hade mer marker än just denna spelare som jag några händer senare slog ut med A K mot A Q. Min hand fick stå och jag hade en stack på strax över 7000.
Hann även med att utöka denna och tappa en del av den. Vann en stor pott då min A Q träffade toppar (Q) på turn och dominerade K 8 som dock hade färgdrag. Inte långt därefter så fick samme spelare som jag precis slagit in resterande marker och vi båda satt med varsitt A. Inte nog med att han hade 8 och jag hade 3 så fick han in en färg på rivern och tog tillbaka lite av sina tidigare marker.
Det var 10 händelsefulla minuter strax innan paus som dock utvecklades till något som jag tycker var relativt bra. Av de 73 som startade så var det bara 17 som överlevde fram till första pausen. Jag befann mig ganska precis i mitten på en 8 plats och 7600 i marker.
Min tredje utslagning kom mot den spelare med minst marker av alla strax efter pausen. Vi fick in pengarna efter floppen som var A 8 7. Min A 2 fick stå mot hans Q 8.
Dubblade upp genom en av de största stackarna kvar med Q Q. Han träffade toppar med J 10 på flop. Men närmare än så kom han inte och jag hade tagit mig upp till nästan 19 000 i marker. Tog även resten av hans marker då jag med Ks 10r får in en färg som räcker mot hans sämre färg och ger honom respass ur turneringen.
Nästa BB som jag står för floppar jag en stege med 8 10 och slår ut ytterligare en stor stack då han vägrar lägga sin J J och floppade set trots både steg- och färgdrag på bordet.
Därefter var jag dessvärre tvungen att lämna turneringen för att utföra ett viktigt ärende då jag inte kommer vara hemma på hela morgondagen. Men min stack räckte så pass långt att det blev en 4 plats !
Placering: 4/73
Vinst: €29.83



€500 Guaranteed Superturbo
(€2.20)

Här gäller det ju att ha lite flyt i starten och det hade ju dessvärre inte jag så tidigt så ställde jag på K Q och förlorade mot A 6. Men eftersom det är obegränsat med Re-buy första halvtimmen så gav jag det en chans till. Snart åkte markerna in igen och denna gång satt jag med Q J. Gick upp mot 6 6 och ingen räddning på bordet ledde till att jag gjorde min andra och sista Re-buy i turneringen.
Med blindshöjning varannan minut och startstackar på 300 så går det fort. Det betyder att det är all in och showdown nästintill varje hand. Vilket gör att man ser varenda chans man missat att ställa där man skulle haft bästa handen.
När jag väl fick in mina marker ytterligare en gång så har jag A 9. En K på flop hjälper mig inte då jag är uppe mot K J och får lämna turneringen.
Placering: 57/75


€500 Guaranteed Superturbo(€1.10)

Även denna började med lite oflyt då jag tidigt gjorde ett förösk med 3 3 men inte fick någon utdelning mot K 6 då en K kom på bordet. Men hade tänkt att jag skulle kunna tänka mig 2 återköp i denna turnering med så bara att hoppas på att det skulle vända.
Hittade snart K J suited och fick in markerna i en 4-vägspott mot A K,K 10 och A 6. J visade sig på turn vilket till min lycka räckte och jag plockade hem en pott på 1400.
Blindsen kommer ju dock snabbt upp i värde och snart tryckte jag med J 10 suited. Fick syn av 3 3 och med både en 10 och en 3 på flop så såg det mörkt ut. Med mitt sista inköp hamnade jag all in med 7 9 på blindsen. Mot mig fick jag A 6 och K Q. Träffade både 7 och 9 dock. Men det räckte inte då det kom 4 hjärter på bordet vilket gav spelaren med A 6 färg. Det blev min sorti och var bara att börja ladda om för nästa turnering.


€100 guaranteed Turbo
(€3.30)

Det tog inte lång tid innan jag åkte ur denna. Men mer på grund av oflyt än av dåligt spel. Får K 7 på BB och tittar på en gratis flop tillsammans med 4 andra spelare. Floppen visar K 7 8. Jag betar halva potten. Får en höjning till ca 1/3 av min stack, en syn och de 2 andra lägger sig. Jag ställer och får med mig en spelare som visar upp 5 6 i olika färger. En 4 på turn ger honom stegen och ingen räddning för mig på rivern, gör att jag får lämna turneringen tidigt tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar