onsdag 17 augusti 2011

Så det kan gå...

Min första riktiga tilt sen jag började pokerblogga seriöst kom idag. Hade en stabil rulle på nästan $200. Fick en skada på dagens träning och efter det även lite personliga problem så orkade inte fokusera på spelet vilket idiotiskt nog ledde till att jag spelade en hel del Coinflips. Då nöjde jag mig såklart inte med de låga nivåerna som $2 och $5. Utan var uppe och svingade på $20.
Väl nere på $20 så slutade jag och tog ett varmt, långt bad för att lugna nerverna. För att sedan fortsätta spelet men nu med mer tanke såklart. Lyckades dock rädda upp dagen som annars börjat så bra. Jag är inte riktigt ikapp än men repat mig relativt bra. Även lyckats knipa en Level 3 biljett. Så kvalet är i alla fall på rätt väg ;)


Bankrulle: $65.42



Tänkte även komma med ett litet tips till dom spelare som kanske är lite otåligare, såsom jag själv. Många kanske redan gör detta och ser på detta som "Old news". Men för mig hjälper det oerhört mycket att kolla på en film/tv-serie när jag spelar. Det är mycket bättre än om jag t ex lyssnar på musik. Det passiva i att bara titta bort från borden gör, för mig, att jag orkar att spela bra poker i längre perioder. Vissa kanske tänker att jag missar viktiga tells. Men i SnG på denna låga nivå är det tålamod man behöver även på dom låga nivåer jag spelar. Vänta in de bra korten och spela dessa så bra du kan mot de fiskar som finns på dessa nivåer. Förhoppningsvis hjälper det någon :)

Under natten har jag betat av The book of Eli och Thelma and Louise. Sett båda förut och anser att båda är väldigt bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar