tisdag 2 augusti 2011

Tuesday Triathlon på Paf

Tuesday Triathlon Deepstack
Tuesday Triathlon kunde ju startat bättre. Blödde lite lätta marker i början på Deepstackturren då jag "slaskade" lite. efter ca 15-20 minuter får jag K J suited i hjärter. Höjer upp lite och får syn av 2 spelare. Floppen kommer J 5 4. Får en höjning på 500, re-raisar till 1000, tredje spelaren synar och en re-raise till från spelaren på BB. Sätter honom på en semibluff med möjligtvis stegdrag/mellanpar, då han inlett ganska löst, så jag ställer in resten av mina marker (ca 4200 totalt) och han synar. Min K J ser plötsligt väldigt blek ut när han vänder upp K K och ingen hjälp på turn eller river och jag får fokusera på kommande turneringar under kvällen
Placering: 76/77


$3000 NL Holdem Turbo
Detta känns på förhand som att det kommer bli en av kvällens bättre turneringar. Dels för att den är i Turboformat, vilket jag känner är det format jag behärskar mest. Kalla det brist på tålamod eller aggressivitet men så är det. Dels för att det fortfarande är tidigt på kvällen och jag fortfarande är pigg och klar i huvudet.
Började ganska bra och plockade lite enkla marker i början utan att egentligen ha så många bra händer.
Efter ca en halvtimme så sitter jag med ca 2500 i stacken och plockar upp 4c 5c på SB. Eftersom jag är ett stort Daniel Negreanu-fan så ser jag möjligheter i denna hand och synar en höjning. Floppen visar 5d 6h 7h. Jag checkar och får ytterligare en höjning mot mig. Sätter spelaren i fråga på 2 överkort, kanske ett överpar. Möjligen A A, K K, A K, A Q, K Q, med minst 1 hjärter. Hans svaga höjning preflop minskar dock risken för något av de högre paren. Så jag beslutar mig för att ställa in och försöka stjäla potten med min trasiga stege. Han synar snabbt och visar upp As Qc. En femma på turn dödar all spänning men får även in stegen med en 3c på river.
Gäller att vara rätt så aggressiv när mörkarna kommer upp när man spelar turboturneringar, men även att ha lite flyt såklart. Floppar ett set med A Q, en spelare ställer in sin lilla stack och jag lyckas plocka in lite enkla marker.
Redan innan första pausen är kommen så är vi inne i pengarna och jag har sprungit ganska bra. Stacken ligger på drygt 20 000 men med blinds på 1500/3000 med en ante på 300 så kan det gå fort. Men efter en timme så ligger jag på plats 24 av 51 kvarvarande spelare.
Efter pausen gick det upp-och-ner men klarade mig ändå ända fram till en 12plats. Där ställdes min A 8 mot 6 8. En sexa på floppen avgjorde och jag var utslagen.
Placering: 12/700


Tuesday Triathlon Normal
Började riktigt bra i denna turnering och floppade tidigt set med både 2 2 och 3 3. Fick sen också in kåken på båda händerna och bra betalt. Hamnade också tidigt på en "kändis" bord, nämligen Pokerpappa76. Alltid gillat hans blogg så ska var kul att spela mot honom.
Hände väl inte så värst jättemycket under en första timmen. Plockade inte upp så mycket mer stora potter efter mina kåkar. Slog dock ut en spelare med A Q mot hans A J. Sen kunde jag byggt upp min stack ytterligare strax innan paus med A Q igen. Men med ett bord som följer: 246 A 3 och en motspelare som sitter med 5 5 så gick det inte vägen den gången. Men en stadig stack på drygt 5,5k och en 7e plats av de totalt 25 återstående är jag ändå ganska nöjd med.
Kvarten efter pausens slut så floppar jag återigen ett set med min A Q. Floppen visar 9 Q Q och en aggressiv spelare på BB ställer och visar upp K 9. Denna pott tar mig upp i chiplead med 15 spelare kvar.
Gör ett misstag och det är nästintill kört. Klickade All In på fel bord och det kostade mig över halva min stack. Slutade med att jag blödde och blödde för att sedan stäla med 6 2 på floppen 7 7 2. Syn från 4 4 och ingen hjälp av resten av brädan och ute på 11 plats. Tråkigt när det är så nära bubblan men inte mycket jag kan göra.
Placering: 11/56


Tuesday Triathlon Turbo
Dags för ytterligare en ny turboturnering. Med den senaste i gott minne så har jag höga förhoppningar om denna ! Dock så är ju denna klart mindre med endast 70 anmälda. Fram till första pausen så gick det väl helt okej (som vanligt). Strax innan det var dags så fick jag in lite marker då jag floppade ett set med 4 4. De 70 startande hade krympt till endast 15 och jag hade lite under average stack med mina ca 8000 och låg på en 6 plats och jagade bubblan som innehöll 9 spelare.
Direkt när spelet återupptas så tittar jag ner på två kungar på SB och UTG+1 höjer upp till 4000 och UTG+2 trycker in 8500 vilket täcker mig. Jag synar och UTG+1 går all in och det blir showdown preflop. Mina kungar ficka stå mot A J och A Q och jag har tripplat upp.
Resan in i till prispengarna gick lätt men sedan kallnade korten ch jag blödde mycket marker då blindsen ökade så fort. Räckte dock till en 4 plats då min Q J inte räckte till mot A J.
Placering: 4/70



Nöjd med dagens resultat måste jag ändå säga. Får se under morgondagen om mina två framskjutna placeringar i Tuesday Triathlon räcker för att komma bland de 3 främsta och få ett bonuspris. Håller tummarna för det och enda besvikelserna är att jag inte nådde finalbordet i $3000turbon och att jag inte fick någon av Pafs stegbiljetter.

Bankrulle: $87.91

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar