onsdag 17 november 2010

Jääävla strul !

Vilken struldag det varit. Det visade sig att i princip alla banker i Sverige har haft störningar idag. Vilket betyder att vissa kort inte funkar och att i många fall måste man ta legitimation och signatur.

Väl hemma och redo för en pokersession så funkar det inte att sätta in cash på fulltilt. :( Men det fick bli lir på Unibet och Paf ikväll !

Blev väl i princip bara 2 turneringar värda att nämna. Det var den första jag satte mig ner för att spela på Unibet. €1 NLHE med 146 anmälda spelare. Började väldigt passivt och en aning ointresserad. Läste igenom lite pokerbloggar osv. Först efter en halvtimme började jag ge mig in i turneringen ordentligt. Fick även ett par bra händer och kunde relativt snabbt bygga upp min stack och låg ganska snart 5a i hela turneringen. Flöt på bra och jag träffade de händer jag spelade och efter dryga 2 timmar så var jag en av de 10 som spelade finalbord. När finalbordet inleddes så låg jag fortfarande 5a. Tappade lite marker och placeringar. Men så plockade jag upp Q 10 på BB och fick två spelare med mig. Qxx på flop och inga drag. Ställde och fick syn av båda. AK och AQ visas upp. Turn och river blankar och jag åker ut på att jag har sämre kicker.

Sen var det den första och enda turneringen jag spelade på Paf inatt. Var $3.30 turnering med $800 i garanterad prispott och 286 spelare anmälda. Här så gick jag tidigt upp i chiplead och låg kvar topp 5 ända fram tills första pausen då jag plockar upp AQ med närmare 10 000 i stacken. Jag trebetar och får med mig två spelare som har 8000 respektive 3000. Floppen kommer och den visar Q68 med två ruter. Jag betar han efter mig med 8000 synar och den tredje lägger sig. Blank turn och jag betar igen. Får en re-raise då han ställer in sina sista marker. Sätter honom på färgdraget och att han kanske har K så att han kan få ett par som är högre än mitt. Men jag tar synen då jag ändå är klar favorit. Min läsning var korrekt med då rivern visar ruter Kn så vinner han potten med K7 i ruter. höll mig dock kvar ett bra tag efter paus och lyckas bygga upp en liten stack igen men med 60 spelare kvar ställer jag med AQ. KJ synar och en kung på flop sätter stopp för mig då jag inte hittar något A på turn eller river. Tråkigt då bubblan bara innefattade 40 spelare.

1 kommentar: