tisdag 6 december 2011

Det går bra nu...

Kl är strax efter 6 på morgonen och jag har just gett mig i kast med Morgonstund X-snabb på SvSp. Det är inte många morgonpigga såhär på tisdagsmorgonen så det blev bara 17 spelare.
Men kan väl inte påstå att jag är morgonpigg heller då jag inte ens gått och lagt mig än. Suttit och fördrivit småtimmarna på SvSp och det har gått ganska bra ändå. Spelade bort den lilla rullen jag hade på Pokerstars ($10) men byggt upp den på SvSp istället. Vann ju 23.30 Texas Snabbisen igår (nåja, den som startade på söndagen) och kammade hem strax över 1300 i vinst där. Cashade ut en del och investerade en del i nya turneringar.
Lyckades inte upprepa min prestation och vinna samma turnering igen. Dock så sprang jag bra i den som startar en kvart senare och vann ca 820 kr. Skönt att jag lyckas fortsätta springa bra och att mitt tålamod känns så grymt mycket bättre än vad det gjort förut.
01.30 så startade LottoSkalpen. Hade dyngtur första handen som fick in en triss i A på rivern och hade flyt genom hela turneringen. Vann till slut och kammade hem strax över 300 kr (både utslagningar och förstapris).
Kändes dock som att jag förbrukat min tur efter detta och blev kall i de kommande turneringarna. Spelade 5 raka utan att bubbla. Men spelade bra och med utdragningar som dessa är det lätt att vara lite bitter över utgången:

1. Jag: K 9 (Ont om marker på knappen och ställer med ca 5-6 BB så ställer pre-flop då ingen gått med)
BB: K 8 (Synar, får in sin 8 på river)
Position: 26/50

2. Jag: K 3 (Limpar från sen pos och träffar K på flop då jag ställer efter check från nedan)
Motspelare: Q J (Har mig täckt och 3 kort i samma färg + 3 kort i stegen. Synar med detta och får sedan in sin stege)
Position: 14/40

3. Jag: 6 6 (Snabb turnering så försöker stjäla blindsen igen så får in mina marker pre flop)
BB: K 10 (Syn från BB och en 10 på flop, K på turn så var det slutspelat för mig i ytterligare en turnering)
Position: 15/15

4. Vill jag inte ens tala om. Tiltad och trött och gjorde många misstag.
Position: 4/5

5. Jag: J J (Spelade denna hårt innan flop och fick re-raise av nedan, varpå jag ställde och fick syn)
Motståndare: J 9 (Två st 9or på floppen och jag kände hoppen rinna ur mig)
Position: 24/35

Med dessa bakslag i tanken så gjorde jag ett av en pokerspelares största misstag. Tänkte att jag skulle vinna tillbaka dessa förluster (trots att jag redan var flera hundra kronor plus). Jag anmälde mig dock till "Texasen" som startar 03.00 trött så in i bomben men med tanken att jag minsann skulle nå bubblan denna gång. Problemet med detta var ju att detta var en turnering med normal struktur vilket leder till att den tar mer tid än vad mina sedvanliga turboturneringar gör. Med ett halvt öga på pokern och ett halvt på nya Muppets-filmen (klart sevärd för övrigt) så lyckades jag hålla mig kvar och nå finalbordet med ca 3000 i stacken. Med 10 spelare på finalbordet och 9 som skulle få ut några pengar så blev det en seg och avvaktande inledning på detta finalbord och markerna gick mest runt. Men till slut så åkte en ut och då följde raskt både 2 och 3 till.
Jag jobbade upp min stack något men det var först när det var tre spelare kvar som jag skulle koppla greppet på riktigt och börja "köra över" motståndarna. Men efter drygt 2 timmar så hade jag lyckats vinna ytterligare en turnering och kammat hem över 450 kr !

Morgonen avslutas med redan nämna Morgonstund och ytterligare en X-snabb turnering och sedan Tuppen för att sedan sova en timme eller två innan jag ska iväg och jobba igen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar